Vai al contenuto

Cyperus esculentus

À prupositu di Wikipedia
Cyperus esculentus
Cyperus esculentus
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Poales
Famiglia Cyperaceae
Genaru Cyperus
Nomu binuminali
Cyperus esculentus
Carl Linnaeus, 1753

Cyperus esculentus hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Cyperaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Cyperus esculentus hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Cyperaceae. Hè carattarizata da i piccioli ritti è triangulari, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 90 centimi. I so fogli sò liniari è misurani trà 5 è 20 centimi di longu. I fiora di 'ssa pianta sò ragruppati in spighi terminali, di culori brunicciu à giaddicciu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

Cyperus esculentus hè urighjinariu d'Africa, ma hè oramai largamenti spartu in u mondu sanu. Omu u trova par u più in i righjoni trupicali è subtrupicali, è ancu in certi righjoni timparati. Cresci di regula in i terri umiti, tali i paduli, i spondi di i corsi d'acqua è i zoni umiti.

Cyperus esculentus hè prisenti in Corsica.[1]

Cyperus esculentus hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più da i so tuberculi suttarranii. 'Ssi tuberculi sò organi d'accumulazioni ricchi di nutrimenti, chì parmettini à a pianta di sopravviva mentri i periudi di sicchina o di stress. A pianta pruduci ancu i graneddi, chì sò spargugliati da u ventu o da l'acqua.

Cyperus esculentus apparteni à u genaru Cyperus, chì ragruppa circa 600 spezii di pianti arbacei. Frà i sinonimi di Cyperus esculentus, a parsona trova Cyperus tuberosus, Cyperus sativus è Cyperus rotundus.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Cyperus esculentus hè cunsidaratu com'è una spezia invadenti in certi righjoni di u mondu, in particulari in America subrana è in Australia. Pò diffonda si prestu è affucà i spezii indigeni. Eppuri, in certi righjoni, hè ancu cultivatu com'è pianta alimintari.

I poma di Cyperus esculentus sò manghjarecci è sò usati in cucina tradiziunali di certi culturi. A pianta hè ancu usata à fini midicinali, in particulari par i so prubità diuretichi è antinfiammatorii.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]